Mutiny in the Bounty

"Justice and decency are carried in the heart of the captain, or they be not aboard. It is for this reason that the Admiralty has always sought
to appoint its officers from the ranks of gentlemen. The court regrets to note that the appointment of Captain William Bligh was, in that respect, a failure."
Mutiny in the Bounty





divendres, 1 d’octubre del 2010

Un petit plaer personal

       He hagut d'esperar quasi vint anys per oferir-vos un resum coherent de la meva vida professional fins avui. Bàsicament, jo, el que volia, era escriure. I vaig pensar que explicar coses a través d'un mitjà de comunicació seria la millor, la més moderna de les maneres de narrativa. En aquella època encara no existia Internet, clar. Aleshores el millor era treballar en un mitjà nou, jove i fresc, necessari i en català : TV3. Hi vaig entrar estudiant, el novembre del 1989. I durant més de 12 anys hi he estat treballant com a reporter d'informatius.
       Fent carrer vaig tenir la possibilitat d'escriure centenars d'històries, però potser les més imponents són les que vaig viure a Nova York, el setembre del 2001, i a Galícia, poc després amb el naufragi del "Prestige". Pels troços, de tot : atemptats, eleccions, estrenes teatrals... Dels millors records són les dues temporades fent entrevistes personals a prop d'un centenar de "patums" de la cultura pel "De Vacances", parlant-nos del seu paissatge favorit. També vaig tenir la sort de treballar en diverses ocasions al programa estrella de la casa, el "30 Minuts" : "El secret del bolet" i "Miralls de sobirania", entre d'altres. I un documental on vaig gaudir de debó de la narrativa, tant literària com audiovisual : "Irla, el president oblidat". Després, una nova aventura, el canal de 24 hores de la televisió nacional de Catalunya. Set anys al peu del canó seguint en directe noves històries, des de la mort del papa Joan Pau II, passant la tragèdia de Barajas o l'alliberament d'Ingrid Betancourt.
       Per mi, ha estat un plaer poder explicar-vos-ho.

1 comentari:

  1. Molt bé! ja ens has mostrat un petit resum de la teva currícula vital, ara t'afegiré als meus blocs que segueixo. I que tinguis sort en aquesta travessa literària blocaire.

    ResponElimina